Folks dumhet slutar aldrig att förvåna mig..

  Jag och MINA skruttisar..
 
Ikväll har jag vart med barnen på temakväll på deras dagis. Väldigt trevligt förövrigt men
måste ta upp en sak.. Pratade lite lätt med en annan förälder som frågar mig:

- Är dom riktiga bröder, barnen? (Han nickar bort mot Elias och Mario).
- Eh, jo det är dom. svarade jag lite förvånat.
- Okej, halvbröder då antar jag?
- Nej, Helbröder.
- Aahha.. det hade jag aldrig trott faktiskt...

Suck..
Detta drar upp minnena av alla dom gånger jag blivit frågad OM JAG faktiskt är Elias
riktiga MAMMA. Jo det är sant. haha. Blivit frågad detta ett flertal gånger av för mig
vilt främmande människor som inte äger nån form av hyfs. Ska dra två exempel här
så får ni höra hur Korkade en del människor rent ut sagt kan vara.. 

När Elias var 4 Månader gammal åkte jag tåget ensam med honom till Oslo som vi då
bodde i. Jag satt och ammade honom öppet på vagnen. En stund efter får jag frågan
ifrån två äldre damer som satt i närheten om jag är hans riktiga mamma. Hallå lixom?

Exempel två. På dagis för typ 2 år sedan blev jag frågad av en annan mamma om det
var jag som var mamman till Elias. Då har den här människan ändå sett mig hämta
honom VARJE dag i över ett år och hört honom ropa Mamma när han sett mig.
Jag svarar då att jag är hans mamma. "Men Elias är ju mörk" säger hon då.

Inte för att vara sån, men jag tycker det är rätt ohyfsat att ställa sånna här frågor?
Att fråga om barnen är halvsyskon är väl en sak. Okej. Det är en fråga som jag är helt säker
på att barnen själva kommer få när dom blir äldre. Jag menar, alla kan ju se att Elias faktiskt
är sin pappa rätt upp i dagen när det gäller utseende, kopior av varandra. Mario har ärvt ifrån
mig. Olika till utseendet må Elias och Mario kanske vara men jag tycker ändå det är jävligt
ohyfsat och jävligt irriterade att folk inte bara kan hålla käft och förstå själva att varje barn är
unikt och ärver olika. Man kan inte bestämma över gener och ärftlighet!

Jag är MAMMA till BÅDA mina barn. Jo men Faktiskt är jag ju är det. Om nån av er där ute
oxå skulle sitta och tvivla på den saken så vet ni nu. (blinkblink) Och just ja, helsyskon är
dom oxå så nu kan ni sluta undra om det oxå om ni gjorde det. Skönt att man kan fråga och
reda ut saker. Lol.
 
Folks dumhet slutar aldrig att förvåna mig!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Mona:

Hej ja det finns verkligen. Idioter överallt! Elias är ju mer lik Pappa och Mario är mer lik dig, är väl inte konstigt så är det i många familjer!
Många kramar till er

Svar: Ja men precis, inget konstigt med det och jag förstår inte hur en del folk tänker? Vi lever ju inte på 1600-talet precis. haha.
Camilia

#2 - - Emely Tuväng:

Jag tycker ändå båda är lika dig och varandra även att Elias är mörkare, så att fråga om du är deras mamma är ju bara korkat. Folk är sanslösa....

Svar: Ja, korkat. Förstår inte ens varför man ska ställa en sådan fråga? Till nån!? hade jag haft adopterade barn hade jag ju ändå varit deras mamma. Sen förstår jag inte heller varför folk måste "poängtera" att Elias är mörkare än Mario? vad ger det för nytta lixom?
Camilia

#3 - - Emely Tuväng:

Svar på svar ;)

Nej, oförskämt att ställa såna frågor.. Nej, det fattar inte jag heller.. som att dom tror att du inte vet om det? ;)

#4 - - Anna H:


Jag förstår att du blir irriterad!! Som sagt, man kan inte styra över generna. Galet att folk ens vågar gå fram och kläcka ur sig nåt sånt där! Mina grabbar kanske inte heller kommer se ut som enäggstvillingar, men dem är ju ändå syskon. Mina syrror och jag är inte heller på pricken lika och ändå har vi samma föräldrar osv osv. Sen, som du skrev ovan, om de var adopterade då? Självklart är duu deras mamma ändå!!! Usch för folk. Man ska inte behöva stå till svars för sånna kommentarer. Vad vill folk? Att man ska vifta med moderskapstester och skrika ut att det faktiskt är ens barn, bara för att undvika frågor? Skit i folk som måste vara nyfikna och säga saker som är helt absurda.
Nu blev jag irriterad. Haha.
Hoppas iaf att ni får en fin sommar, du och dina barn!! :)
//Anna

Svar: Ja man borde kanske börja vifta med moderskapstester? Hahaha. Ja verkligen Usch för folk. Nää, nästa gång ska jag fråga DEM om dom kanske tror jag fått fel baby på bb?? Töhöhöhö
Hoppas du och dina Kiddoz har en underbar sommar med!!
Camilia

Upp